Technik administracji

  • CZESNE 0 ZŁ PRZEZ CAŁY OKRES NAUKI
  • Cykl kształcenia: 2 lata ( 4 semestry)
  • Forma kształcenia: zaocznie (soboty oraz niedziele,  zjazdy tylko 2 razy w miesiącu)
  • Kwalifikacja: AU.68. Obsługa klienta w jednostkach administracji


Technik administracji zajmuje się obiegiem dokumentacji i informacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną w urzędach administracji publicznej i w przedsiębiorstwach, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym. Sporządza sprawozdania i protokoły posiedzeń i zebrań. Ważnymi zadaniami technika administracji są: opracowywanie projektów aktów administracyjnych, prowadzenie postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej, a także przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych. Technik administracji organizuje narady, zebrania i konferencje. Prowadzi podstawową dokumentację księgową, planuje koszty i przychody a także gospodaruje majątkiem.

Przedmioty

  • działalność gospodarcza
  • prawo administracyjne
  • prawo pracy
  • prawo cywilne
  • finanse publiczne
  • język angielski
  • wykonywanie prac biurowych
  • praktyka zawodowa

Nasi absolwenci znajdą pracę

  • w administracji publicznej: urzędy miast, urzędy gmin, urzędy marszałkowskie, starostwa powiatowe
  • w sądach
  • w bankach
  • w przedsiębiorstwach z każdej dziedziny
  • w działach administracyjnych firm i instytucji
  • w organizacjach pozarządowych

Dokumenty wymagane do zapisu na kierunek technik administracji

  • świadectwo ukończenia szkoły średniej
  • dokument tożsamości (do wglądu)
  • zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki (skierowanie do lekarza medycyny pracy do odbioru przy zapisie w sekretariacie szkoły)

Absolwent AS Edukacja otrzyma

  • Świadectwo ukończenia szkoły policealnej na druku MEN
  • Zaświadczenie o ukończeniu szkoły policealnej
  • Świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie (po zdaniu egzaminu)
  • Dyplom w zawodzie Technik administracji oraz suplement w języku polskim i angielskim (po zdaniu egzaminu)